mandag den 22. juli 2013

Med børn i København//Post- og telemuseet

I disse dage er mine søde niecer på deres årlige sommerferie hos mig i København. De er 6 og 8 år - og det er sjovt at finde på aktiviteter sammen med dem.

Søndag tog vi - modsat alle andre i København, der blev ude i solen - på museum. Post- og telemuseet er meget sjovere end det lyder - og det er endda gratis. Vi brugte 3½ time i de aircondition afkølede lokaler - og pigerne syntes det var sjovt.
I min "research" var jeg blevet lokket af deres kreative værksted og legeland - og så havde jeg hørt at man kunne tage billeder med hovedet "i et frimærke" :) Men der var bestemt meget mere der var spændende for både børn og voksne - bl.a. kæmpe ludo med spørgsmål, tårnspotting i deres cafe (hvis priser dog var enormt pebrede!!) og en helt ægte 90´er telefonboks :) Og alle steder i museet var der masser man måtte røre ved, prøve på og lytte til.





 
Pigerne tegnede hver deres "frimærke" som de fik printet på et rigtigt frimærke-ark. Meget sejt syntes jeg :)
 
 
Museet er SÅ meget et besøg værd. Vi nød at vi gjorde det i bragendes solskin - for vi havde stort set museet for os selv - og skulle ikke stå i kø nogen steder.
De følgende dage byder måske på legeplads med vand i Frederiksberg have, dukketeater i Kongens have og snobrødsbagning i nyttehaven- Jeg glæder mig!
 
Hilsen Tina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar